Vilkår for oppstart og avmelding
Regler for oppstart, avmelding, permisjon etc. er definert i skolens forskrift samt vilkår beskrevet her.
For å få tilbud om studieplass må du registrere en søknad og sende oss nødvendig dokumentasjon.
En søknad er ikke bindene før du har akseptert et eventuelt tilbud om studieplass. Du kan uten kostnader takke nei til et tilbud om studieplass.
Regler for avmelding
Når du aksepterer et tilbud om studieplass (takket ja til tilbudet) vil du fortsatt ha mulighet til avmelding, men dette medfører da økonomiske forpliktelser for deg.
1. Påmeldingsavgift
Etter at du har akseptert tilbud om studieplass må du betale påmeldingsavgift. Denne blir ikke refundert dersom du trekker søknaden eller ikke oppfyller studiets opptakskrav ved oppstart.
2. Studieavgift
Studieavgift kan enten betales i ett avdrag eller deles opp i flere delbetalinger. Studieavgift gjelder for ett studieår om gangen.
3. Avmelding innen 3 uker før oppstart
Du er forpliktet til å betale påmeldingsavgiften.
4. Avmelding etter 3 uker før oppstart
Du er forpliktet til å betale påmeldingsavgift og studieavgift tilsvarende ett semester.
5. Avmelding etter oppstart
Ved avmelding etter oppstart er du forpliktet til å betale for påbegynt semester.
Et semester regnes som påbegynt dersom skolen ikke har mottatt melding om avmelding innen tre uker før oppstart av semesteret. Et semester regnes også som påbegynt dersom du har fått tilgang til nettstudiet.
Høstsemesteret varer fra 1. september til 31. desember
Våresemesteret varer fra 1. januar til 30. juni
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2020-12-03-2662
Angrerettskjema
Se også skolens reglement (lastes ned som pdf-dokument).
|